måndag 4 april 2011

hjärtats allra käraste barn


HJÄRTATS ALLRA KÄRASTE BARN

"Är det du, är det du,
allra käraste barn,
som har kommit till sist ändå.
Om du kunde begripa,
vad jag längtat,
men det kan du visst aldrig förstå.

Tänk att du skulle komma till sist
det vågar jag väl knappast tro,
fast det var då min enda beständiga dröm,
som aldrig kom till ro.

Kom och sätt dig hos mig, lilla barn.
Får jag krama dig sakta ett slag?
Jag vill känna, att du är mig nära,
jag vill höra dina andetag.

Tänk, vad allting konstigt och krångligt
med ens blivit lätt att förstå.
Hjärtans allra käraste barn,
så väl att du kom ändå."

                                                                                                   Av: Harriet Löwenhjälm



Älskade lilla Eira.
Du gör mig så lycklig varenda eviga sekund.
Ibland tror jag att jag drömmer för inte kan jag väl ha haft sådan tur?
Älskade lilla barn, tack för att du valde just mig att bli din mamma.

6 kommentarer:

Robert & Elisabeth sa...

Vilken ögonsten!
Elisabeth K

Matilda sa...

Men fina Eira! Vilket underbart hår hon har.

Och du, hennes mamma är superfin hon med! :)

Unknown sa...

Så fint skrivet! Det känns verklingen vilken kärlek du har till dina barn! Och snart kommer en till att älska, härligt!

Kram

lilla angelyne sa...

Elisabeth - Ja, det är hon verkligen! =)

Matilda - Va go du är! Det var ord som behövdes, denna "risdag"!

Hannah - Tack för att du skriver så! Det är svårt att beskriva i ord hur stor kärleken är, men då har det iallafall lyckats!

KRAM till er

elin sa...

hej fina du.
kan inte komma in på din blogg genom min telefon..o det är den jag sitter vid mest..suck. men nuså... :)

vilken vacker text..o vacker unge såklart. hon är SÅ lik dig..
hoppas allt är bra med stora fina magen <3 vad spännande o se vem som bor därinne sen.

Johanna sa...

Vackert <3