lördag 2 april 2011

doplördag

Vilken härlig vecka det har varit. Och fortfarande är, för den delen.
Idag har vi varit på dop för fina vännerna A & Js lilla stjärna Lucas.
Det är en sådan gåva att få vara en del av en sådan stor händelse och jag är verkligen tacksam över att fått vara med och dela deras dag.
Det var Es första besök i kyrkan sedan hennes eget dop, men det gick över förväntan.
Dessutom fick vi träffa många andra av våra fina vänner. Bland annat bästa moffa Ida som kommit hem från sin upptäcksresa nu. Det blev ett kärt återseende. Och gosa bebis fick jag i form av gosiga lilla Livia som var där med sin storasyster och mamma.
Nu har jag fyllt på mina vänskapsdepåer
- men hoppas givetvis att det inte ska dröja så länge tills nästa gång.



Efter lite "missöde" med färgen när vi skulle trycka våra "tummegubbar" blev det slutligen ett dopkort. Lite svettigt hann det bli och jag övervägde nästan att köpa ett färdigt.
Men jag brukar alltid göra korten som ska ges bort till presenter och jag ville ju gärna göra det även denna gång. Nåväl, Es gubbe fick en liten...kjol eller vad man ska säga. Personligt. Javisst!


Lilla mirakel i magen v. 30+4 redo för dop
Mamma & Eira poserar
Pappa & Eira i kyrkan


0 kommentarer: