söndag 10 april 2011

dagar passerar fort förbi

Fredag - Söndag är helt vanliga dagar, ändå har de en tendens att gå så fasligt fort.
Vi har iallafall haft en härlig helg. Jag hoppas att Ni haft detsamma!

I fredags hade jag och E besök av våra finfina vänner Mia och Alva.
E var tyvärr lite (mycket) övertrött och var riktigt tvär. Några leksaker ville hon rakt inte dela med sig av och inget snälla Alva försökte med passade surpuppan. Nåväl, lite lek och fika blev det och mammaprat hanns också med emellanåt. Mammaprat, magarna emellan. Det pirrar i min mage över att M faktiskt kan föda när som helst. Å, jag längtar så efter att få träffa lilla pyret!

Igår, lördag, firade vi gammelfarmor E som fyllde 85 år. Hurra!
Jag hade gärna gått på Mora Träsk som var i stan, men det blev lite för stressigt. Hoppas det blir ett tillfälle nästa år igen.

Ja och dagen bjöd på minst lika mycket äventyr.
Jag och N åkte iväg på en utflykt medan E underhöll farmor och farfar - Tack snälla!

Nu väntar soffan för ballongfötterna och mig.

0 kommentarer: