onsdag 23 mars 2011

spets

Tusen Tack till alla er som tagit er tid att lämna spår i mitt förra inlägg.
Tack för alla gratulationer och fina ord!
Jag ska svara på era frågor, så småningom.


Jag antar att det är "boandet" som tagit fart, men jag har ett stort behov av att få ordnat och fixat omkring mig. Projekt (efter förkylning) blir att putsa alla fönster och få upp nya gardiner. Det är lite lustigt, men det är ett återkommande behov jag haft i slutet av mina graviditeter.
Jag har under en tid varit sugen på att ha spetsgardiner i något rum och när jag slutligen kom på att det skulle passa ypperligt bra i vardagsrummet där vi har en lampa med spets passade det ännu bättre att mormor hade gamla spetslängder liggandes som hon dessutom var så snäll att sy upp.
Och jag är mer än nöjd.
Vårigt, luftigt, ljust och fint.
Rum ett avklarat.


3 kommentarer:

Frida sa...

Fräscht! Ska nog oxå ha lite spets härhemma framöver. Sovrummet känns som ett bra rum, lite romantik:-D

Kram

Sofia sa...

Jätte fint med spets. Och extra kul när den är ärvd. Mysigt att boa lite! Hoppas du/ni får bli friska ordentligt snart. Vi är iaf på god väg känns det som.

Kram kram

Jessica sa...

Åh vad festligt, jag är också helt inne på att skaffa spetsgardiner till vårt vardagsrum. Jag har tidigare varit inne på härliga lila, vinröda och jordiga färger, men nu sedan ngt år har jag vänt om och har köpt vita möbler och vill ha det ljust. Jag börjar falla för det lantliga och romantiska :) Och skrattar lite åt att jag som verkligen inte gillat spets en tid verkligen velat ha det. Härligt med ärvda, det ger ju liksom lite mer känsla. Får se om jag får en spark i baken och fixar här hemma...Just nu orkar jag inte mkt alls :/
Jessica