lördag 26 februari 2011

blinka linka sääärna

Lördag. Morgon. Liten dotter sjunger "Blinka linka sääärna". Det kan inte bli mycket bättre än så. Trots förkylning. Igen!

Igår hade vi fikadejt med finaste Maria och Alva. A och E inledde visserligen fikan med att slumra skönt i vagnarna - men skönt ibland att hinna ventilera sådant som inte riktigt hinns med annars. Lyckliga vi för att ni finns!

Ja, efter en tur på stan med storhandling som avslut hände inte så mycket mer. Väl hemma nattades hela familjen. Den lilla somnade på två röda och de stora var inte långt efter - vilket betyder att vi till och med missade "På spåret". Jag vaknade på soffan runt midnatt av att den minsta familjemedlemmen försökte krafsa sig ut mellan revbenen.

Idag ska en monsturös tvätthög tas om hand. Jag har ignorerat den så länge jag kunnat, men när till och med E börjar få dåligt med rena kläder är det dags att göra något åt saken. Nåväl. Det går fort, bara man börjar.

Hoppas ni får en fin lördag.

2 kommentarer:

Robert & Elisabeth sa...

hej!
En fantastisk känsla som jag aldrig glömmer är barnets rörelser inuti.
Vilket mirakel.
Tack för att jag får följa er resa!
mvh
Elisabeth K

lilla angelyne sa...

Elisabeth - Visst är det ett mirakel om något. Små trampande fötter på insidan är en av de mäktigaste känslorna jag någonsin känt! Tack för att du är med oss. Kram