torsdag 17 februari 2011

bearbetning

Det slog mig idag. Att jag bär ett barn som ska födas fram. Födas! Jag har inga bra upplevelser av förlossningar - ja förutom att Eira kom ut livs levande förstås (vilket ju är det viktigaste av allt). Iallafall så fick jag sammandragningar bara av att vi idag hos BM diskuterade förlossning. Ok. Jag vet att jag måste börja där. Bearbetning.

Bmbesöket gick för övrigt bra. Den livliga krabaten sparkade (precis som syskonen också gjort) så mycket att det inte riktigt gick att få in någon längre lyssning av hjärtljuden. Men de dunkade på i 148 ungefär. Och sfmåttet? Jodå. Vi placerade oss fint mitt emellan medelkurvan och den översta, vilket är nästan identiskt som med tidigare barn.


En av dagens höjdpunkter var också en liten statusuppdatering på facebook från en av mina "änglamammevänner". Det har värmt mig lite extra hela dagen.

1 kommentarer:

Jessica sa...

Vad go du är =0)

Härligt att krabaten i magen är livlig och att sfmåttet är fint.

Jag ser själv inte heller fram emot förlossning utan får nästan panik av tanken. Jag förtränger den så fort den kommer. Men jag vet precis som du att det måste bearbetas, vi kommer onekligen att vara där inom en snar framtid och ut ska de, de små liven :P
Jag fick förslag på en bok, men har insett att jag inte tog till mig den för jag minns inte vad den heter, ska fråga igen vid nästa bm besök :P.
Kram