söndag 16 januari 2011

solsidan

Det är knappt så att jag vågar tänka tanken, men efter dagens och veckans sista pass är det nu "bara" tre pass kvar. Sista veckan av 16 (mycket påfrestande) veckor ska påbörjas på tisdag. Imorgon är en välbehövlig ledig dag. Helgpassen är riktigt mastiga. Särskilt då det inte sätts in extra personal eftersom det finns studenter. Och visst vill jag ha saker att göra och jag gillar att ha flera bollar i luften, men det finns gränser - även för "bara studenter". Det är ju ändå människor vi vårdar. Och till människor finns anhöriga som behöver sitt. Pjuh. Jag är en hel del känslomässigt utmattad.

Väl hemma möts jag av en förkyld liten tröttis. En förkyld liten tröttis som hittar på massor utav bus. Såhär såg det ut häromdagen när E parkerat i farmor och farfars barnstol. E var mycket upprörd över att vi tagit av benen och vägrade kliva ur.



Snart, snart börjar århundrades bästa tv-program - SOLSIDAN. I love..

0 kommentarer: