tisdag 7 december 2010

ställd mot väggen

Lite tråkigt är det förstås, när man vaknar på soffan och inser att man sovit sedan åtta. Var tog kvällen vägen egentligen?

Jovars, det var väl säkert välbehövligt.

Seminariet idag gick bra. Trots att jag själv kände mig relativt oförberedd (i brist på ork?) visade det sig att jag var väl förberedd ändå. Nemas problemas. Däremot blev jag lite stressad när jag blev ställd mot väggen om en frågeställning precis i tagen att smita ut lite tidigare (för bmbesöket). Den där frågeställningen som alla sagt att man kunde skippa för att de aldrig frågar om. Att komma på något, sådär på stående fot, medan alla tittar på är inte min starka sida, men jag lyckades iallafall få ur mig någonting. Sedan stapplade jag högröd därifrån.

Bmbesöket hanns med. Det konstaterades väl egentligen i stort sett bara att jag kan börja äta järntabletter eftersom jag hade ett relativt lågt grundjärnvärde. Relativt lågt, men inte jättelågt. "Nu för tiden" mäter man inte hb, som på vanligt vis utan i grundjärnvärde. News for me.

Godnatt kära ni. Imorgon väntar en ny dag.

0 kommentarer: