onsdag 22 december 2010

på plus

Jag lever. Orken har inte funnit mig helt, men efter dagen har pluskontot fyllts på. Med råge.

Bäst av allt?
Min älskade var på arbetsintervju igår och trots fler sökande (många), ringde de idag och sa att han fått det. Heltid. Fast. Helt, helt, helt underbart! Det är han så värd! Kärlek.

Eftersom jag är kvar i "praktikstaden" även idag passade jag och vännen S (som för övrigt gör praktik på samma avdelning) på att göra stan. Vi shoppade och avslutade med middag på grekiska. Jag fyllde på med positiv energi och hoppet om att orka resterande tid väcktes inom mig.

Lilla miraklet påminner mig om livets under och ger mig pirrande lycka när sparkarna blir starkare och starkare. Här om dagen kändes första sparken på utsidan.


Imorgon far jag hem till familjen och sedan väntar äntligen lite ledighet.

Hoppas ni tar hand om er!


- Mobilbloggen

6 kommentarer:

Linda och Alva sa...

Men vad kul att han fått jobb nu :) stort grattis från oss!
Vilken perfekt julklapp för er :)
Kram

Emma sa...

Vad roligt!! =D Grattis till honom.

Jessica sa...

Vad härligt!
Får man fråga vilken vecka du är i nu?
God Jul på er fina familjen

Line sa...

å vad mysigt med en liten som kickar i magen :) å massa grattis till Niklas med jobbet. Vilken julklapp!! god jul från oss!! Kramar Line

Malou sa...

GodJUL Vännen! Hoppas att ni får en bra dag imorgon :) Många kRamar MALIN

lilla angelyne sa...

Jessica - Enligt det tidiga UL är vi nu i v.19. Men vi räknar lite sisådär tills RUL som kommer snart.

Vi borde snart vara halvvägs iallafall! =)
Kram