tisdag 28 december 2010

kontrollfreak

Ikväll är jag äntligen hemma. Å, jag längtar så tills detta är över. Jag vet, jag må låta en hel del bitter. Men det finns stunder av ljushet också. Och jag tycker att det är spännande att lära mig nya saker. Jag. Är. Bara. Så. Trött. Efter morgondagens pass är det tre veckor kvar. Om jag lyckas hålla mig frisk, vill säga. Imorgon har jag också halvtidsbedömning. Jag hoppas och tror (faktiskt) att det kommer gå bra. Jag behöver tro det iallafall.

I bakhuvudet ligger en liten (ganska stor) oro och gror. Det är relativt sällan jag inte har kontroll på saker och ting. Kontrollfreak som jag är har jag mentala listor för allt. Och för att förstärka det hela har jag oftast också skrivna listor (inte bara för mig själv utan för alla andra som kan tänkas glömma) (ja, jag vet att det inte är helt friskt). På min lista innan jul stod att anmäla sig till vårens kurser. För trots att jag utbildar mig på ett program krävdes det helt plötsligt en ansökan för termin 5's kurser. Och antagen var jag. Jag skulle alltså bara tacka ja. Men när jag klickade in mig för att bekräfta hade redan anmälningsdagen gått ut. Jag har missat att anmäla mig! Vad gör jag om jag inte får läsa vårens kurser? Och hur löser jag detta? Hmm. Ja oron gror. Ingen finns att få tag på på skolan förrän efter alla helger. Typiskt.


I dagarna firar jag och min älskade årsdag. Vi har därmed kilat stadigt i 9 hela år. Tänka sig. Nästa år blir det stort jubileum. Här om dagen passerade vi en stor snöhög. På samma ställe som vi för första gången lite hemligt pussades. Den var lika stor då. Och jag minns pirret. Vi var ute på promenad och vi gick omkring i flera timmar. N frågade, "-Vilket håll". Jag svarade "- Alltid vänster. Om man inte vet, alltid vänster". Fortfarande, när vi inte vet vilket håll vi ska åt, åker vi vänster. Alltid.

1 kommentarer:

*annorlunda mamma* sa...

Men, vad konstigt att du måste anmäla dig till kurser. Det måste lösa sig. Har du tur så blir inte kursen full och du kan iaf hoppa in.. För dom har väl räknat med att alla i din klass ska få plats och hur stor chans är det att andra vill läsa just dom kurserna..?

Det kommer och lösa sig,, jag är helt säker på det..