måndag 15 november 2010

seminariedags och nedräkning



Det är seminarie som gäller för mig idag, vilket innebär jobb över dagen.
I vanliga fall jobbar jag kväll på måndagar och då får jag hela förmiddagen hemma med E.
Idag blir det bara kor,t kort på morgonen (tack farmor!) och sedan ses vi inte förrän på tisdag eftermiddag.
Uch, det är tungt. E har vant sig vid att jag åker och varje gång jag sätter mig i bilen säger hon "heddå" - även om det inte är jag som ska åka iväg. Det svider inom mig. Jag vill aldrig, aldrig lämna henne.

Men, nedräkningen är på fullaste allvar.
1 vecka(!!) kvar på hjärtavd. 2 veckor på akutplacering. 5 veckor på kirurgavd.
Och denna vecka innebär endast tre praktikdagar, vilket förhoppningsvis går fort, fort, fort.

Framöver finns en hel del spännande att se fram emot och jag har det som små mål.
Och snart är det jul. Faktiskt. Snart.
Och jag längtar.

0 kommentarer: