fredag 22 oktober 2010

utan att somna

Jag är verkligen inte den roligaste människan på jorden för tillfället. Inte på något plan. De kvällar jag inte jobbar slocknar jag på soffan direkt. Ja, helt ärligt har jag inte lyckats hålla mig vaken till åtta ens en gång - på tre veckor! Inte heller denna kväll lyckades jag. Men framsteg är iallafall att jag idag vaknade till för en stund sedan och om det håller i sig kanske jag hinner se utröstningen av idol iallafall. ;-)

Igår hade vi den första reflektionen på praktiken. Vilken bra sak. Vi är för tillfället fem studenter på avdelningen och tillsammans med våra huvudhandledare reflekterade vi över hur det går. Jag har haft en otroligt bra och lärorik tid. Handledarna har varit kanonbra. Ja, egentligen är det bara ett tillfälle som ligger mig lite negativt i tanken, men efter reflektionen känner jag mig stärkt i att jag måste våga säga ifrån när det blir för mycket.

Igår kväll träffades vi, mammorna, och åt på restaurang. Fem av sex var med och vi hade jättetrevligt. Vilket gäng! Vi funderade allihop vem det var som saknades (förutom C) och kom tillslut fram till att det ju var barnen som fattades. Vi har ju aldrig setts, allihop, utan dem. En repris hoppas jag verkligen att det blir - med många uppdateringar! ;-)

Idag på förmiddagen trotsade jag och E kylan och promenerade broarna runt (det var lääänge sedan) med våra fina vänner Mia och Alva. Sedan avslutade vi med en lunch. Härligt!

Så, äntligen helg. Jag har en trökig ihållande huvudvärk som jag ska försöka vila bort. Ja, utan att somna. Wish me luck!

1 kommentarer:

Linda och Alva sa...

Tack för i torsdags :) Det var verkligen trevligt. Måste definitivt göras om tycker jag :)
Ja uppdateringar måste vi ju ha nästa gång ;)