onsdag 1 september 2010

det har inte gått hem hos mig

Nu när jag tillbringar en hel del tid i bil och på tåg blir det en hel del radiolyssnande. Och jag har reagerat starkt ogillande på socialdemokraternas radioreklam. Det är en man som frågar ett barn om vad denne önskar sig mest av allt. Svaret blir inte som mannen vill och efter flera försök skriker mannen åt barnet. Svordomar och kränkningar är vad som uttrycks. Ironiskt? Säkert. Men inte ett dugg roligt. Jag undrar hur och varför det sänds. Vad har det för syfte? Vad det än är har det inte gått hem hos mig.

2 kommentarer:

Sara Lisebäck sa...

Har inte hört reklamen men:Antagligen är det en parodi på en sketch sen många år tillbaka då Sven Melander frågar att barn vad den önskar mest av allt och vill ha svaret Fred men aldrig får det. I sketchen händer samma sak.

De har väl tänkt att reklamen ska gå hem hos de som sett sketchen och tycker den är kul...

Men håller med.
Är det verkligen det bästa sättet att göra reklam för ett politiskt parti genom denna reklam?!

lilla angelyne sa...

Sara - Just det, drog inte dom parallellerna först. Uppskattar dock inte kränkningar av barn oavsett om det är skämt eller inte. Håller helt med dig, det här kan inte vara bästa sättet!
Kram