tisdag 17 augusti 2010

hemma igen

Så var vi hemma igen. Jag känner mig trött och lite tom. Tokigt.
Vi har iallafall haft en fin semestertripp. Hemresan igår gick ok, även om E för länge sedan tröttnat på att åka bil och numer protesterar bara hon får syn på bilen. Ett stopp i Jönköping hos Karin och Christian och sedan i Örebro hos Moffa Ida var dock på sin plats och där intogs lunch och middag. Tre mil hemifrån var E dock helt less och bilen fick stå still för att försöka trösta mycket ledsen lilla liten. Det gick inge vidare så milen fick faras med högljutt gråt. Stackars!

Vi har hemskt mycket packning. Den är mer än fördubblad sedan avresan. Alltså har jag en hel del att göra. Och förutom det måste jag verkligen. Verkligen. Verkligen ta tag i hösten. Jag tror det är där tomheten sitter. Jag har ett krampande litet ont i maggropen.

Förresten så var det blundande jag ställde mig på vågen imorse. Trots att jag försökt att hålla mig från kolisar (förutom en vetebulle som slank ned fortare än fort) känner jag i kroppen att allt inte är som det varit. Iallafall så var ökningen endast ett pyttigt litet kilo. Och eftersom jag precis hade rasat innan vi åkte känns det inte alldeles för katastrofalt. Nu tar vi nya tag och 1 liter grädde inhandlades igår. :-)

2 kommentarer:

Frida sa...

Välkomna hem igen:-)
Låter som en mysig liten tripp!
Ser fram emot att ses imorrn igen.

Kram!

Linda och Alva sa...

Låter som en mysig liten semester ni haft :)
Hoppas vi kan ses nån dag denna vecka.
kram