torsdag 22 juli 2010

tävling

Jag har funderat över den dag Eira kommer fundera över sin bror. Och jag har en önskan om att en dag få möjlighet att göra en egen barnbok. För barn, om barn. Tills dess blir jag väldigt glad när jag ser andra människor som tänkt i samma banor.

Tidigare idag fann jag en tävling, där man kan vinna en bok som heter "Jag känner en ängel". Boken handlar om när någon dör och hur livet kan te sig magiskt bland molnen. Flickan i boken har sin pappa i himlen och hon berättar om hur änglar är någon som bott på jorden men som flyttat till himlen.

Jag är med i tävlingen, kanske du också?

1 kommentarer:

*annorlunda mamma* sa...

Svar.. Jo, jag förstod vad du menade, har ju läst vårdvetenskap ;)

Camilla hade jag också, jag minns att hon var bra.. Fast mer än så minns jag inte. När jag hade henne väntade jag Jonathan och det var i början av graviditeten.. Var då så trött och mådde illa konstant.. Tror inte att jag anteckande något alls från hennes föreläsnignar.. Som tur var så hade hon gjort anteckingar åt oss istället..

Nu kanske de ändrar detta för er, men sista året när man läser geriatirk, pediatrik och psykatrik, så slår de ihop dessa ämnen i en och samma tenta.. Man måste även få G på alla delar för att få G på hela tentan.. På geriatriken och psykatrin så fick jag VG och på pediatrik-delen så fick jag ett svagt G-.. Var så borta på Camillas föreläsningar. Men som tur var att jag fick G- iaf, för hade jag fått U på pediatriken så hade jag blivit tvungen att göra om HELA tentan..

Hur långt har du kommit på utbildningen?

Angående min andra blogg; har inte börjat skriva i den.. Det var tanken, men det bara blev inte så..