tisdag 29 juni 2010

utflyktstarmen


Vi är inne på vecka 6 av det nya kapitlet. Jag och pappaN har tillsammans gått ned ca 13 kg. Inte illa pinkat. För mig innebär det att jag är snubblande nära mitt första mål. För pappaN innebär det att han nästan är i mål. Huruvida han kommer fortsätta lika strikt som mig är oklart, men solande klart står att det här har varit en livsomvändning för oss. Det är så mycket i våra liv som känns lättare. Vi har definitivt avgiftat våra kroppar och det känns inte ens lockande längre att försätta dem i den sörja vi tidigare varit i. Jag ska dock inte sticka under stol med att jag är vansinnigt sugen på en "Lappenglass".
.
Idag var vi sugna på att åka på utflykt. Det slutade med att vi åkte till farmorn, på andra sidan stan. Eira fick bada och vi blev bjudna på smarrig lunch. Det suger dock fortfarande i min "utflyktstarm". Men var åker man? Några förslag?
.
Jag vet att jag lovat er en film när E spelar på läpparna. Ett litet krux, när jag la in filmen i datorn, är att bakom E i sängen syns en halvnaken pappaN. Jag misstänker att jag för husfridens skull bör undvika ett publicerande av den filmen innan jag förstått mig på hur man redigerar. Alltså, är det någon som vet om man kan klippa i filmen, typ så som man kan när man använder "crop" på foton?

1 kommentarer:

Emma sa...

Säterdalen är ju urmysigt att åka till =)
Fina parken i Sala också, då kan man spana in stora lekparken om man gillar sånt ;)

Kan nog tänka mig att det är bäst att du inte lägger upp nakenfilmer på pappaN här ;)
Har tyvärr ingen aning om hur man kan ta bort sånt =(