måndag 3 maj 2010

sorkuslingar

Nja, någon vidare romantisk 7 årsdag idag har det inte blivit. Vi åt lite godare än vanligt igår och myste med film och tända ljus. Det får räcka för nu. Så småningom kanske vi kan ta oss ut på bio och middag.

N hade sin första praktikdag idag. Tänk att han inte ens har en månad kvar nu. Praktiken är på samma ställe som han sedan ska jobba i sommar så det blir en perfekt "inskolning". Jag och Eira har fyllt dagen med farmorbesök (som kom förbi på morgonkvisten med bullar), sällskap av mormis till graven för att plantera nya blommor, promenad runt stan, nåväl - halva stan (för att få en envis fröken att somna, det blev 45 minuter iallafall...), hem, mat, nattning och sedan träning för mamman. Jojomen. Jag tog mig iväg på afrodans. Njae, jag är inte lika lyrisk som efter förra passet, som då hölls i annan regi. Kanske tog jag i lite mer än jag faktiskt orkar. Jag är långt ifrån vältränad. Ja, för tillfället känns det som om jag är mil ifrån ens tränad. Iallafall så tyckte jag att det inte var så mycket dans över passet - och det var nog det jag hade hoppats på.

Vid graven fick vi veta att de stackars rådjuren jag tidigare beskyllt är oskyldiga. Det är sorkarna som är de skyldiga. Tydligen har de bosatt sig i häcken bakom Troys grav. När vi kom idag var alla blommor vid gravarna runt omkring också uppätna. Och just medan vi är där kommer en sorkusling och knaprar i sig grannfarbrorns växtstumpar. Ja, blommorna var slukade sedan tidigare. Mormor levde rövare och försökte skrämma livet ur sorken, men det måste finnas gångar där i busken som de gömmer sig i. Vitpepprade gjorde vi iallafall - för det ska tydligen djur inte gilla. Vi får väl se. Sorkarna verkar sluga.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Superbra blogg, och SUPERSÖTA barn :) Ni är verkligen riktiga kämpar.. Vart går du på afro ? *nyfiken*

Frida Utter Eriksson sa...

Dummsorkar!

lilla angelyne sa...

Anonym - Tack så mycket! Kul att du hittat hit! Den här gången gick jag på MAEK, härlig ledare och stenhårt pass! Tidigare har jag gått i kommunens regi.