fredag 28 maj 2010

festival i stan

Pjuh, lång dag. Eira har inte somnat än. Hon tjoar och viftar med tårna ovanför sängkanten.


Jag och E följde med pappaN till Västerås på genrep inför examen, i kyrkan. En snabbis hann jag in på Kappahl också där jag fyndade en UVdräkt - perfekt.


Väl hemma sov Eira så skönt att vi tog en sväng med vagnen ner på stan - festival. Inte mycket att se. Mer än alldeles för små barn med ölburkar. Småflickor med korta korta shorts och BUS-ränder längs med fotknölarna. Halvvuxna grabbar som studsar bröst med varandra. Medelålders som klär sig som sina barn och som troligen börjat småsupa redan runt lunch.

Vi hamnade dessutom mitt upp i vattenballongskastning på poliser. Inte särskilt smart. Vi skyndade därifrån. Vi gick en liten omväg för att slippa stöket. Istället dök vi på en snubbe som stod och pinkade i någon annans rabatt. Kul. Sist vi var ute på festivalen var 2006. 2007 var vi på Santorini, 2008 var jag gravid med Troy och förra året med Eira. Trots att åren svindlat iväg känns det inte som att vi missat särskilt mycket.
Mjo, vi såg en hel del folk på uteserveringarna också som inte alls stämde in på ovanstående, utan verkade ha riktigt trevligt.

Jag känner ganska starkt att jag nog vill entra en karriär som vuxen på stan så småningom. Typ om 12-13 år.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Det går ju verkligen inte att tänka sej att våra små guldklimpar ska vilja springa runt sådar på stan..
Vi va ner en sväng ikväll och kikade, och pratade om samma sak. Jag gör dej sällskap när det väl blir dax att vandra och vara orolig! Huja, tur det är långt kvar dit=)
Hoppas ni har en mysig helg!
Kramar Sofia

Linda och Alva sa...

Vad bra att du fick tag på en Uv-dräkt :)