måndag 24 maj 2010

barkarby

När vi åker till Stockholm brukar vi försöka att, antingen på dit- eller hemvägen stanna till i Barkarby. Jag tycker det är mysigt att gå där, i outletområdet. Området runt omkring har också vuxit och nu för tiden kan man hitta de flesta stora butikskedjor där. Min favorit har jämt varit Po.p (iofs en favorit var vi än är. Men i Barkarby har det varit absoluta favoriten). Jag har, i alla tider, drömmande gått omkring där inne och drömt om graviditeter och små bebisar.

Iallafall.

När vi hade varit på ultraljudet på Tittut, med Troy i magen, stannade vi för att köpa de första kläderna. Eftersom vi då visste att det var en pojk och att han definitivt såg mer ut som en Troy än det andra namnet vi valde mellan fanns det något - någon - att relatera till. De första kläderna var ett par randiga byxor. När Troy slutade leva blev allt så jobbigt i Barkarby. Lusten försvann och jag orkade inte se polarn och pyret. Bara skylten fick mig att helt gå sönder.

Så. När vi hade vår lilla semester i Sthlm tog vi vägen förbi på väg hem. Vilken känsla! Vi gick där. Med vår lilla skatt i vagnen. Stadiga var stegen mot favoriten. Tyvärr hade de slagit igen. Trist. Men det gjorde inte så mycket. Med tanke på att livet segrat.



0 kommentarer: