onsdag 5 maj 2010

äppelpäppel

Pust. Vi har precis avslutat århundradets storkok. Vi är egentligen inga "storkokmänniskor", men efter en snabb check på bankkontot och i frysen kom vi överens om att vi måste bli lite bättre på att planera måltider. Det hör inte till vår starka sida, i vanliga fall.



Nåväl. Idag/kväll tillagades potatis, bön & starka korvar soppa och ungersk gulasch som räcker för ett helt kompani. Dessutom gjorde vi mat åt Eira av samma råvaror (gulaschen). Det blev kanonbra. Tidigare fick jag låna mosboken av våra vänner Sofia & Albin och den ligger högst på min "köplista". Igår tillagades "Äppelpäpplig rotfruktsgryta" och den gick solklart hem av E idag när den premiärsmakades. Jag hittade precis boken till bra pris hos lycknis, 126:- inkl. frakt. Fyndigt!



Natten hade för övrigt varit väldigt jobbig tyckte pappaN. 1 ½ timme hade åternattningen tagit och efter det hade hon vaknat ytterligare en gång. Jo 1 ½ timme var väl i längsta laget. Men annars vill jag nog ändå tycka att det var rätt bra gjort, att hon bara vaknade en gång utöver det. Det kan vara mycket värre än så. Även om pappaN nog aldrig fått erfara det...;-)
.

Dagen har annars tillbringats med våra mamma&bebiskompisar. Vi hade saknat dem allihop, det var ju hela två veckor sedan sist. Sötnosarna har blivit så stora - de satt i en ring och snodde leksaker av varandra. :-)

.
Nähä. Natt var det. Godnatt!

.
Förresten, snart 30 000 besökare, vad ska vi göra för att fira? ;-)

2 kommentarer:

Frida Utter Eriksson sa...

Härligt Sandra med storkok, nu vet jag vem jag ska åka till när magen kurrar;-)
Det gick inte så bra för oss att ta den där långpromenaden den här veckan:-(
Har du något förslag som vi kan få till? Promenad eller kanske rent av bad nån dag:-)

Ha det så bra, kram!

Annica sa...

Tack för dina ord och dina tankar..
jag inbillar mig att vi blir starkare,du verkar så stark och jag hoppas att jag en dag når dit..
Tack vare att läsa din blogg så vet jag att det nån gång kommer komma en framtid som gör livet ljusare..Kram