fredag 23 april 2010

totalnit

Fredagskvällen löper på och det finns tusen saker att göra. Mitt i allt försöker vi introducera välling för Eira. Fjärde dagen nu och det går sådär, skulle man väl kunna säga. Totalnit med andra ord. Jag är portförbjuden eftersom tuttlukt kan sniffas på mils avstånd. Ändå vägrar hon flaskan. Ja, hon vägrar välling i pipmugg också. Så både flaska och välling verkar inte vara någon bra kombo. Jag tror ju dock fortfarande att hon luras lite med oss. För när hon blir lite distraherad har hon faktiskt visat att hon både kan suga och dricka av vällingen. Alltså är det nog inte så äckligt som hon vill få oss tro. Vilken luring. Hursom tyckte vi att det vore smidigare om hon ville dricka en vällingslurk på kvällen när vi är borta än att vi ska palta med gröten. Tji fick vi.

Vi har hunnit med att testa en hel del nu och E är förtjust i det mesta. Vi äter fulla måltider - som i både grönsaker/potatis/kött(kalkon och nötfärs är hittills testat), om än ganska små.


kollage över de första smakisarna

6 kommentarer:

ullis sa...

underbara eira <3 ser ut som hon gillar banan ;) hihihi

Nagini Doll sa...

Haha, att dömma av bilderna tror att äpple är en favorit och läser jag topp 3-listan så märker jag att jag (nästan) har rätt :)

Petra sa...

Hihi tack :D

Så söt hon är :) Dom gör så härliga miner när dom äter.
Gullungarna!!

Signe sa...

Haha, hur kunde det bli den där (pekar uppåt) gamla bilden och länk?? (IGNONERA) Använder en annan dator och visst ett gammalt "login"... Hmm... Nåväl, ha en bra dag ^^

Jessica sa...

Får jag äta upp 'na? Hon är ju så förbaskat söt :).

Vi tänkte börja prova lite gröt här nån dag nu får se vad Vilda tycker om det :).

Ha det bäst, kram!

Fru Evelina sa...

Vilken underbart mysig blogg du har! Och er dotter är SÅÅ söt, vackert namn på en vacker tös :-).

Många kramar