måndag 5 april 2010

skaviga sår

Idag snöade det igen. För en gångs skull gjorde mig inte så värst mycket, mer än att gardinerna åkte för fönstren på direkten. Hela dagen har en huvudvärk legat molande och med skavsår svidande som eld var det inte direkt aktuellt med skor på fötterna = innedag. Jag måste ha världens sämsta fötter. Jag får skavsår av ALLA skor, det spelar ingen roll hur dyra eller hur bra kvalitet de har. Särskilt illa är det på våren. Särskilt drygt är det då också eftersom det är då promenaderna är som mest välkomna.

Svärmor & Svärfar kom hit på mat, trevligt. Vi gottade med kycklingsallad och Eira fick festa med banan. Någon fest för hennes del vet jag inte om det blev. Hon fick kalla kårar av den böjda skönheten. Gröten nekade hon också här på kvällen. Och var svårsövd. Pjuh, undrar hur natten blir.

Nähä, sängen nästa var det väl.

2 kommentarer:

mikaela sa...

i hear ya sister! jag får jämt jämt jämt skavsår, särskilt av träningsskor. inte rowlig.

lilla angelyne sa...

Å, jag med. SÄRSKILT av träningsskor, här med. Hopplöst!
Idag gick jag i skor med noll dämpning i sulan. Bättre än skav iallafall.