lördag 17 april 2010

hokus pokus

Imorse vände vi på hokuspokusstolen och Eira fick testa att provköra. Vilken succé. Så stor hon har blivit vår lilla tjej. Det nya partytricket kanske gör att vi kan plocka ur diskmaskinen då och då utan att liten känner sig övergiven... ;-) Efter lunch bar det av till morbror Kent som har fyllt år. Vi åt smörgåstårta (smörgåsrån för den yngsta kalasdeltagaren) och annat gott och sedan hjälpte vi morbrodern att få upp gardinerna han fick i present. Snyggt blev det. Jag fick med mig matlåda som jag kan äta på jobbet imorgon. En sak mindre att tänka på, skönt.

Och ja just det, jag ska jobba imorgon. Lite ångestladdat är det. Inte själva jobbandet, utan att det är första gången som jag ska vara ifrån Eira (bortsett från frisörbesök, tandläkarbesök och begravning). Denna gång är det iallafall pappa som ska vara hemma så det kommer nog gå finemang.

När vi kom hem blev det pappans goda "köttmacka", smaskens. Nu börjar snart del 5 i milleniumserien, spännande!
Trevlig lördagskväll!

6 kommentarer:

Anna sa...

GUD så söt hon är eran lilla sessa!!

Älskade Hjärtegryn ® sa...

Hej ville bara meddela att du vann min tävling om namnmössan :) Maila mig så jag får veta hur du vill ha den! Mvh Linda/Älskade Hjärtegryn

Anna sa...

Har du sett på mösstävlingen hos Älskade hjärtegryn. Jag tror det var du som vann. Grattis!

Frida sa...

Hoppas det gick bra för dig att jobba idag! Det är sannerligen ett stort steg att ta från dom små:-)

Vi måste försöka ses igen, har du tid i veckan som kommer?! Och i såna fall när?

P.s Grattis till mössvinsten;-)

Kram!

Frida sa...

hoppsan, tror att du får en massa samma kommentarer av mig nu. det var inte meningen! men de var något konstigt här nu när jag klickade på publicera knappen;-)

Elin - Ett hus till oss sa...

Så söt hon är! Lycka till på jobbet, det kommer säkert gå strålande!

Kram Elin!