fredag 2 april 2010

firande

Vi började dagen med en promenad i solen - Härligt!

Nu är vi nyligen hemkomna från påskfirande nr1. Ja, jag kallar det påskfirande, trots att påsken kanske inte har börjat (enligt min mening börjar den visserligen med skärtorsdagen). Anyhow, jag kanske ska kalla det firande istället. Ja, jag tror jag gör det. Vi har precis kommit hem från firande nr 1. I år firade vi att det fanns ytterligare en person vid vårt bord. En person som skänker oss så oerhört mycket glädje. Vi firar att livet har tagit poäng i matchen mot döden, samtidigt som vi minns våra saknade. Den saknade lille pojken finns extra mycket i våra tankar.
Iallafall så har vi ätit god mat, efterrätt och en massa godis däremellan. Eira gick (bars på) påskäggsjakt med snöre och fick finfina äggpresenter. En del användes flitigt under dagen.

Igår fick Eira gröt för första gången, det var en favorit! Liten riktigt skakade av upphetsning när skeden närmade sig. Palsternacka testades också idag. Det var mycket bättre än potatis. Vi fortsätter med palsternacka någon dag till, sedan vågar vi nog oss på att blanda. Spännande!

Nu sover vår skatt och för oss blir det soffan och solsidan om en liten stund - bästa programmet på länge!

Trevlig helg!

1 kommentarer:

Frida sa...

Hoppas ni får en finfin helg tillsammans! Vi kan väl höras efter alla firanden och stämma in en träff igen. Saknar er:-)

Kram och glad påsk vännen!