söndag 28 mars 2010

heldag på vift

Jag är fortfarande uppe i varv efter en heldag ute på vift. Egentligen är det ju bara tjugo minuter kvar till sänggräns. Men med tanke på sommartiden och dagens bravader tvivlar jag starkt på att jag kommer kunna komma till ro så snart.

Imorse bar det av på utflykt. Jag hade som mål att försöka hitta lite kläder åt Eira, men något bestämt mål hade vi inte. Vi bestämde oss för att åka norrut och då Falun inte kändes speciellt lockande fortsatte vi till Sågmyra där jag lyckades hitta lite smått & gott (om än mest åt mig - kors i taket). På hemväg stannade vi till i kupolen och där hittades det lite mer åt E och lite åt pappan.


När vi ändå var i Borlänge svängde vi förbi hos finaste Linda med familj och där blev vi bjudna på middag. Trots den sena timmen var barnen vakna (E somnade direkt i babyskyddet) och det blev ett kalashärligt avslut på dagen.






Det gör mig så glad och varm i hjärtat att få möjligheten att åka på utflykt med min lilla familj. När Troy kom och vände fanns det ingen glädje i att åka någonstans. Allt var bara en väntan på något bättre. Nu är den tiden här. Ett litet levande barn, så mycket kärlek & glädje.

2 kommentarer:

Linda sa...

Åh, härligt kort! :-) Våra söta små! Maila gärna över.

Tänk att det kunde komma så mycket kärlek och glädje ändå. En enorm gåva.

Tack för besöket! Verkligen ett soligt inslag på vår helg.

Kram

lilla angelyne sa...

Linda - Jag mailar över dem så fort jag hinner! =)