söndag 7 mars 2010

"dästäppa"



D
et är möjligtvis lite bättre idag. Eira rosslar inte på samma sätt och är hittills feberfri. Det har varit otäckt att se henne så svag. Hon som brukar vara så nyfiken och vaken har bara legat tungt mot våra axlar. Igår orkade hon inte gråta. Det kom bara ett väsande ljud. Lilla vännen.

Läkaren pratade om rs, falsk krupp och förkylningsastma. Kanske hade jag tyckt att det varit skönt att få veta vad det var. Men enligt honom spelade det ingen roll. Det enda man kan göra är att behandla iallafall. Det var många bebisar på akuten i Falun (i Avesta också för den delen), de flesta med andningsproblem.

Jag är fortfarande helt galet tät - överallt. Jag snyter och snyter. Ändå har jag riktig "snorhuvudvärk". Det blir nog ännu en dag på soffan.

3 kommentarer:

Frida sa...

Hoppas ni snart är bättre!
Tänker på er:-)

Kram!

Linda sa...

Lilla hjärtat... Stackars. Verkligen jätteläskigt. Kan tänka mig skräcken med tanke på bagaget ni har. Varma kramar!

Ida Signe Li ^^ sa...

Usch så jobbigt, stackars liten :(

Krya på er!!