söndag 14 mars 2010

antagen och helg



V
issa dagar innebär _lite_ tid vid datorn. Det har varit sådana dagar nu. Fullt upp. Mycket att göra. Mycket roligt.

I fredags började jag dagen med ringa skolan. Jag är numer ANTAGEN till höstens T4 i Västerås. Pirrigt. Jag känner mig lugnare än jag trodde att jag skulle göra. Den trevliga studievägledaren har nog stor del i det. Jag fick mycket beröm för mina fina betyg. Han trodde inte att det skulle bli några problem alls för mig att komma in i en ny klass, dels för att jag studerat på distans och dels för betygen som tyder på en god självdisciplin. Praktik kan det nog också lösa sig med. Jag får söka dispens för att få plats så nära hemmet som möjligt och det brukar inte vara några problem när man har små barn. Enligt honom. Det visar sig.
Senare på förmiddagen, på fredagen, for jag och Eira hem till delar av familjen Utter-Eriksson. Där tillbringade vi hela dagen och blev bortskämda med lunch, fika och en massa bus. En långpromenad i solen hann vi också med. Riktigt fredagsmys!

Fredagkvällen tillbringades hos farmorn och farfarn. Gottig sallad bjöds det på, vilken start på helgen!

Igår fick pappan sin vilja igenom i "systemkamera-köptankarna." Familjen for till Gävle, gick på IKEA och inhandlade familjens nya juvel. Vilken skillnad det blir på bilderna kompaktkamera vs. systemkamera. Kvällen innebar givetvis melodifestivalen. Även om jag inte följer lika slaviskt (som vissa av mina vänner!;-)), har vi naturligtvis varit bänkade. Finalen var faktiskt en av de bästa (låtmässigt) på många år. Anna och Salem var favoriter.

Idag har vi lunga gatan. Städning vore inte fel men så långt har vi inte kommit än. Nu blir det promenad i eftermiddagssolen.

2 kommentarer:

älskadebarn sa...

Jag hoppas att vi kan ses någon gång framöver. Vi besöker inte Avesta så mycket längre men det kan vi maila om en annan gång. Kanske vill ni komma ner hit och möta våren när värmens strålar börjar skina.

Hur som helst skulle jag bli väldigt glad.

Kramar karin

c sa...

D svider lite i <3 att vi inte ska läsa ihop nå mer alls, även fast jag visste det. Klart det kommer gå bra, du passar in varsomhelst och klarar vadsomhelst:) Stolt över dig! Längtar efter söta bus snart snart är c uppsatsen helt redo, förhoppningsvis examination nästa vecka. Pussa från mig<3<3