måndag 22 februari 2010

jag har blivit luuurad

J
o men det har varit rätt lugnt på "mjölkläckagefronten". Eiras "sova-hela-natten-period" är över sedan en månad tillbaka ungefär. Och i och med att hon nu äter två gånger på natten (oftast 02 & 04) hinner det inte läcka så mycket.

Natten som var, var inget undantag - en pigg liten fislisa väcker mig och talar med sin tydligaste röst om att det är mat. Det brukar vara lugnt sedan, fram till 8. Men imorse. Imorse vaknade jag halv sex av att det var plaskblött i sängen.

Uff.

Upp och byta kläder. Lägga handdukar i sängen (för ja, jag vägrar bädda om halv sex på morgonen). Jag känner mig lurad. Eftersom det varit så lugnt har jag sakta smygit bort all plastad frotté som ju är så varm att sova på. Jag har dessutom vågat mig på att inte sova på handdukar. Och naturligvis hade jag inatt inte heller dubbla amningsinlägg. Blött var det.

Uff.

Jag har blivit luuurad.

0 kommentarer: