onsdag 24 februari 2010

en bra dag

O
k, nu ska vi väl inte ropa hej än. Något bröllop bara sådär lär det ju inte bli. Men efter en snabbkik på lönekontot kan jag konstatera att vi får en rejäl guldkant på tillvaron och en fin start till ett bröllopssparande. Eftersom vi nog planerar för ett av enklare variant kanske mina drömmar inte finns allt för långt bort.


Idag har varit en toppendag. Jag älskar att känna mig så full av liv. Jag försöker att ta allt tillvara för att ha lite "må-gott-energi" när dipparna kommer. Iallafall har pappan haft hemmastudier och underhöll fröken fräken lite på morgonen. Det betyder mycket att få pyssla lite med morgonfix i egen takt (typ duscha, äta frukost och borsta tänderna utan att klockan har hunnit bli 12). Nog för att jag måste säga att jag med månaderna blivit bra mycket mer effektiv om morgnarna. När vi har babysång lyckas vi ju ta oss iväg så att vi är där kl 10. Det fanns inte en chans att vi hade klarat det i början. På eftermiddagen träffade vi mammorna & bebiskompisarna och som vanligt hade vi det jättetrevligt. Våra små pluttar är inte så små längre och börjar bli mer och mer rörliga. Tänk hur det kommer se ut om några månader. :)

En liten sväng på stan blev det efteråt (ja, jag genomförde en shoppingrunda UTAN att shoppa åt Eira då jag ju har förbud några dagar till). Träffade på Sofia och Albin och eftersom de små sov så skönt i vagnarna blev det en promenad. Kallt, men det trevliga sällskapet vägde upp! Tack!

Det börjar bli dags för kvällsmat och som vanligt ligger vi efter tidsmässigt, men vad gör väl det? Det har varit en bra dag idag!

1 kommentarer:

Johanna sa...

Härligt med såna underbara måbra dagar=) o spännande med bröllop! Puss på dig vännen!