tisdag 16 februari 2010

dans är som godis för själen


Dagen började med babysång. Jag glömde nog nämna det förra veckan, som ju var första gången på sången. Idag var det således den andra gången. Det går lite fort med sångerna, det kommer nog ta tid innan jag lär mig dem. En del sånger har också andra melodier än vad jag lärt mig, vilket är lite förvirrande. När jag nu spontant ska försöka komma ihåg någon är det bara "Kalle Anka satt på en planka..." som ploppar upp. Och det finns ju bättre. Det kändes iallafall bättre denna gång. Förra gången kände jag mig aningen malplacerad.
~
Jag har en tendens att göra det bland människor jag aldrig träffat. Det är som om jag har svårt att föra mig när människor inte vet något om mig. Kommer det alltid vara så?

På eftermiddagen kom mormis för att promenixa med Eira. Jag hade nämligen planerat att ta tag i min träning ~ afrodans. Sagt och gjort. Nu sitter jag här. Fortfarande varm i kroppen. Inte värmen av själva dansandet utan varm i själen av glädje. Jag älskar att dansa. Jag är en dansare i själens djup. Så som det stod på den fina magneten jag fick av Karin tidigare idag (se föregående inlägg) är det också spegelvänt.
När du dansar skrattar din själ.


Sminkad och klar inför dansföreställning i Västerås '07.



6 kommentarer:

A sa...

Livet går ut på att skratta och dansa. Tyvärr glömmer man ibland bort att göra de. De tycker jag är dumt.

Kramar från en danssjälv till en annan.
Också känd som Eiras faster.

Charlotte sa...

Jga är ju stammis på Avesta barnverksamhet. Det vore kul att träffas där någon gång. Vi brukar vara där på måndagars öppna förskola, 13.00-15.00. Men det är ju öppna också på torsdagar o fredag.
Du kan ju hojta om du skulle vilja gå dit någon gång så kan vi ses.

Ha det gott!

johanna sa...

Underbart me dans! och du är ju såå grym på det oxå=) kramar

Linda sa...

Här var det många fina inlägg sedan sist! :-D

Kände mig träffad när jag läste stycket i kursiv. Precis så känner jag med. Precis så.

Härligt med dansen vännen! Hoppas vi kan ses snart. Vi saknar er.

Kram

Kick sa...

Fin blogg! Jag älskar också att dansa!
Ha det bra,
Kick på Kullerbyttan barnkläder

Sandra Rönningen sa...

Hej! Va kul att du tycker om mina bakelser =) Har gjort ett barnvagnshänge också i 3 olika färger. Det finns att se på min blogg. Kram