lördag 30 januari 2010

ögonen är desamma

Både jag och N har i dagarna haft samma tankar. Vi har på varsitt håll, vid olika tidpunkter tittat på vår vackra dotter och tänkt samma sak;
Denna underbara tjej kommer bli 5 år, 10 år, 15 år, 20 år (vår högsta önskan med många år därtill). Hur kommer hon att se ut? Vilken personlighet får hon? Vilken röst kommer hon att ha? Vilka val i livet kommer hon att göra?

Det är en spännande resa vi har framför oss.

När jag och Eira skulle vila middag idag låg vi tätt intill. Eira har fått en stor fascination för ansikten. Nyper gärna i näsan, läpparna. Känner (ganska hårdhänt) sig runt och utforskar varje del av mitt ansikte. Hon tittar. Suger in varje liten millimeter. Hennes ögon är de vackraste jag sett. Helt fantastiskt. Jag älskar sådana sekunder. Jag hoppas att jag kommer minnas dessa små tillfällen. Om 20 år. En vuxen kvinnas ögon. De kommer att vara desamma. Kärlek.


Älskade lilla liten, jag älskar dig stjärnstopps mycket.

1 kommentarer:

Charlotte sa...

Visst är det underbart, underbart och lite skräckfyllt också. Tiden går så fort så fort.
Esmeralda blir tre i vår, overkligt och läskigt, vart har åren tagit vägen?!