lördag 21 november 2009

på turné

Eira sover nu i sin säng - än så länge. Allt väl efter uppvärmning av sängen med vetekudde och lite gunggos med pappa och snuttefilten. Två nätter har passerat utan det hiskeliga magontet och vi hoppas på ännu en. Om en timme ungefär brukar det vara mat igen.

Trots att det är helg och att höjdpunkten är att pappa N är hemma har jag och Eira varit på behörigt avstånd hemifrån. Stackars (eller så går det när man skjuter upp allt i sista sekund) N har hemtenta och vi fungerar inte som något bra stöd för skrivande om vi är hemma. Därför har vi varit "ute på turné". Vi besökte "mitt andra hem", moffa Ida med familj, om än en kortis men mysigt var det. Sedan åkte vi hem till mormis där vi bjöd in oss på fika - vilket ingen verkar ha något emot när skönheten är med. Vi granskade kort från min barndom och kom fram till att Eira faktiskt är mycket lik mig (annars brukar de första och flesta kommentarerna vara att det är pappas flicka). Att vi är lite partiska är möjligt, men nog är det mina bullkinder och surläpp iallafall.

För en stund sedan kom N på att det var dags att baka brownies (klockan 22!!). Det doftar nu ljuvligt i hela lägenheten och jag har svårt att tänka mig att jag ska kunna hålla mig från att smaka.





















En liten Eira som här inte alls har någon surläpp.

4 kommentarer:

Lisa Olveby sa...

Vilka härliga kinder hon har, ett riktigt strålane charmerande underverk, hon är såååå söt.

Johanna sa...

Vilken liten sötnos=) Kram på er!

Ida sa...

Ja en väldans mysig kortis!! =)
Ses snart igen Pusskram <3

ullis sa...

hihi på den här bilden va hon då verkligen lill-sandra. bara hår ner till rumpan som saknas ;)

kram