tisdag 24 november 2009

allt om inget

Mina ben värker och ögonen lika så. Hela kroppen längtar efter sängen. Och ändå har jag hamnat här av någon anledning. Det är dock pappastund för tillfället så jag gör bäst i att hålla mig undan en liten stund till. Jag och min matlukt. Eira verkar kunna känna på flera meters avstånd när jag närmar mig och då är det matskrik i högan sky. Ibland tror jag faktiskt att hon spelar lite med oss.

Våra dagar går så fort. Jag har hunnit med att ha mjölkstockning också. Men precis som förra gången, en kortvariant. Ont som sjutton.

Igår var det mätning och vägning på schemat. Lilla, stora liten väger nu 5 kg och är 57,6 cm lång. Oj, var tog den lilla lilla tjejen vägen?

Idag var vi åter igen ned till BVC, idag var det föräldrargrupp. Mysigt. Bestämt blev att vi ska träffas lite oftare än de planerade träffarna på BVC. Vi ska få låna lokal av "Gula villan" för att kunna ha mamma-barn-cirkel. Jättekul verkligen, jag ser fram emot att få komma ut lite.

Imorgon ska vi besöka Frida och sötGreta, promenad är planerat och jag har sett fram emot att träffas hela(!) veckan nu!

Nä, matskriket har redan dragit igång, något tidigare än vanligt, så jag och min matlukt måste nog dra mig in ändå.

Godnatt.

0 kommentarer: