onsdag 21 oktober 2009

oväntat

När vi fått och förlorat Troy förvånades vi över hur många olika utgifter som tillkom. Det kändes makabert att behöva betala "för att ens barn dött". I många avseenden fick vi betala dubbelt eftersom "sådant här" inte var så vanligt. Det var tungt och det var kostnader som inte var väntade.

Denna gången väntade vi inga sådana oväntade kostnade (eller önskade iallafall innerligt att få slippa dem). Därför vände det sig lite i maggropen idag när räkningen från sjukhuset kom. Vi tillbringade sammanlagt 7 dygn på avdelning 37, förlossningen och BB. Idag kom alltså räkningen för mitt uppehälle och den var summerad på 560 kronor (!). Till detta kommer sedan räkningen för N på 200 kronor á dygn (han kunde ju inte gärna lämna mig med värkar vilket var 4 av dygnen och de 3 från BB var absolut självklara). Ni kan själva räkna ut slutsumman. Eira är naturligtvis värd alla pengar i hela universum och jag vill inte på något vis blanda ihop hennes födelse med kostnader - jag skulle ha betalat vad som helst. Men herregud, nästa gång (?!) måste jag se till att föda snabbare, för landstinget vet att ta betalt för oss med långa förlossningar.


2 kommentarer:

Linda sa...

Vi anmälde till försäkringsbolaget ang födelse och tid på bb och fick tillbaka med pengar än det kostade, vi har trygg hansa. värt att försöka i allafall. Kram Linda

Veronica -Jag har hållt en Ängel i min Famn. sa...

HELT GALET!!! Skamligt...