torsdag 15 oktober 2009

mammahjärtat längtar

Vi tassar omkring här hemma, kikar och spejar. Längtar.
Eira sover i sin säng. Något som inte är någon höjdare om nätterna. Det första nätterna försökte vi, lade vyssjande tillbaka efter ätandet. Tryckte varsamt på alarmknappen. Det gick bra i ungefär en minut. Om ens det. Nej, Eira gillar inte att ligga i sin säng om nätterna. Då hon också gärna tuttar sig igenom hela nätterna blev det ett fasligt resande upp och ned. Därför sover hon nu emellan oss. Det går bra. Det blir någon timmes sömn varje natt.
Nu sover hon dock i sin säng och har gjort så sedan klockan fyra (efter en lång, eller iallafall längre promenad ute i vagnen).
Mitt mammahjärta längtar. Längtar efter doften, efter utforskande ögon, efter små läppar som plutar bestämt.
Det är nästan så att jag vill väcka henne.
Bara lite.

7 kommentarer:

Robert & Elisabeth sa...

Vilken sötnos!

mvh

Elisabeth K

Ullis sa...

va fin hon är sandra!!

längtar tills ja får se henne live =))

massor med kramar

elin sa...

åhh..hon är så underbart fin.
är hon lik storebror Troy något?
jag har liksom fått för mig att bebisen i min mage kommer se ut som en kopia av julia. haha, fast jag vet ju att syskon kan ju vara SÅ olika i utseendet så de går knappt o se att dem är släkt...så var det iaf med mina systar. vi är mer lika nu i vuxen ålder :)
massor med kramar till er.

c sa...

hon är såå söt, jag vill ju komma o hälsa på men här går dagarna åt till att åka bil o ha praktik men kanske att ni har tid o ork på sön? längtar puss puss

Ida Signe Li ^^ sa...

Lilla söta gulliga Eira <3 Förstår varför du vill väcka henne, ta upp den lilla och hålla. Kan minnas några sådana känslor själv, och de katastrofala följderna av att göra det :O

Men som sagt, ser på bilden och vill själv gå och lyfta upp lilla sötnosen till en kram - du får ge henne den från mig :)

Sandra sa...

Hej mysan!
Vad fin den lilla varelsen är! Vilken lycka. Jag tänker på dig en massa. Jag saknar dig!

Puss/ Pysen

Emmajohanna sa...

Hon är verkligen underbart fin lilla Eira. Ni är såklart dom stoltaste föräldrarna.

Huvudsaken är ju att man får lite sömn, så ni ska göra som ni själva tycker passar för er, ingen annan kan säga nått annat.

Mys på och ta hand om er !
KRAM