tisdag 29 september 2009

prickig korv

Som en prickig korv känner jag mig nu. Några elaka, mycket kliande, eksemliknande utslag har intagit plats runt om på min kropp. Många, många på magen, handleder, bröst och hals. Jag håller på att bli galen på kliandet. Besök hos BM imorse för fasteprover. Jag tror dock inte att det är något med vare sig lever eller galla - men det är ju bra att det kontrolleras. Säkerligen är det allergi av något slag, som jag ju relativt ofta råkar ut för. Det enda som brukar hjälpa då är kortisonbehandling, något som ju inte är aktuellt nu. Jag hoppas att detta är något som är snabbt övergående när väl bebis hittat ut - vilket jag idag, som alla andra dagar, hoppas ska inträffa SNART.

Älskling är i skolan och pluggar, tenta imorgon. Jag känner mig ensam. Önskar att jag hade kraft och ork att hitta på något, men jag är så trött, så trött. Molande mensvärk som lite extra grädde på klagandet - och pessimistisk som jag är tror jag inte att det kommer leda någonstans.

Det kanske blir en bättre dag imorgon - beräknad födelse. Älskade lilla liten - KOM!

11 kommentarer:

Emmajohanna sa...

Åh vad roligt att det är på g snart. Stor kram till er alla. Jag hade tappat bort din bloggadress, men nu när jag hittade tillbaks så ser jag att du snart ska föda. Åh vad roligt och vad glad jag blir för er skull.

Mängder av kramar !!!

Linda sa...

Ja, KOM nuuuuu!!! Vi väntar så på dig!

Förstår din ensamhetskänsla. Det är lika här. Oscar jobbar och jobbar och jag ligger och ligger.... suck... Det gör inte väntan bättre om man säger så.

Ta hand om dig! Vi får höras imorgon.

Kram!

lilla angelyne sa...

Emmajohanna - Tänkte på dig för inte alls så länge sedan. Kul att du hittat tillbaka. Tack för kramar och kram tillbaka!

Sigge sa...

...0!! Tänker på er :)

Anonym sa...

Tittar på din blogg varje dag och hoppas att lilla liten har kommit!tänker på dej!kram kristin

Anonym sa...

Hej!

Såg att du inte skrivit något på ett par dagar, och jag hoppas så innerligt att det betyder att ni är på BB och myser med världens finaste Lilla Liten som äntligen kommit!

Jag håller tummarna, hoppas att ni har det bra! =)

Ida Signe Li ^^ sa...

Hej hej.
Tittade in på min gamla blogg idag, den har vilat sen i juni.. :) Såg att du kommenterat, och vilken kommentar!! :) Tack snälla fina du för dina ord, gjorde mig så glad.

Annars tycker jag att det är väldigt tyst från dig... Är du hemma, eller... på äventyr? ;)

Hoppas att allt är väl med er.

Kram.

Anonym sa...

Har Troy fått ett syskon nu? :) Väntar med spänning på update!

Malin sa...

Ååå va spännande! Misstänker av vibbarna på FB att bebis bestämt sig för att komma ut. Hoppas det och att allt har gått bra i så fall! Tänker på er ofta! Många Kramar// Malin

Robert & Elisabeth sa...

hej på er!

Nu har det gått flera dagar och inget skrivet på blogg.

Jag hoppas att allt är väl med er och att ni har fått er efterlängtade lilla liten.
mvh

Elisabeth K

Charlotte sa...

Har hört (läste en av de bloggar du länkar) att en liten flicka kommit till jorden- stort Grattis!
Hoppas att ni alla mår bra och att ni kan njuta nu!
KRAM