lördag 2 maj 2009

en annan längtan

Mitt projekt i helgen är rensa.

Kläderna som var menade för Troy har jag gått igenom. Igen och igen. Och igen. Det är svårt. Jag vill spara allt. Det känns svårt att göra sig av med något som rymmer så mycket längtan. Så mycket Troy. Ändå känns det viktigt att vår Lilla liten får ta plats. En ny längtan, eller mer rätt - en annan längtan. Längtan efter Troy kommer alltid att finnas. Jag kommer aldrig att acceptera att han inte får leva med oss. Aldrig.
En del kläder ska sparas, en del läggs undan. Lite nytt ska inhandlas.

Jag har dessutom precis gjort något väldigt olikt mig. Nämligen sålt möbler till vilt främmande folk som nappat på vår annons på blocket. Jag är vanligtvis för feg för att våga göra något sådant själv. En lyckad affär. Inte heller lyckades de överlista mig med prutning. Det var i vilket fall som helst trevliga människor. Mannen ville bara köpa byrån, men kvinnan ville absolut ha tv-bänken också så nu är vi några kronor rikare och några möbler fattigare. Blocket är bra.

Nu ska jag åka iväg för att jobba. Långpass.

En trevlig lördag önskar jag er alla.

2 kommentarer:

älskadebarn sa...

Ja, om du läst min blogg så vet du ju vilken ångest blocket ger mig...*ler*

lilla angelyne sa...

Karin - Hihi. Jag har läst och jag kände igen mig mycket väl! =D