fredag 30 januari 2009

mina mobila vänner och jag

min nya kära ägodel, vi är gjorda för varandra

Jag och mobiltelefoner är något särskilt.

Jag köper inte en mobiltelefon, bara för att jag behöver en ny. Det måste liksom finnas ett särskilt band mellan oss. Det måste klicka. Precis som det klickade mellan mig och "svarta pantern" (samsung) och mellan mig och "lila pärlan" (sony ericsson) så klickade nu mellan mig och min "bruna guldvän". Jag hade bestämt mig för att jag absolut ville ha den bruna varianten. Och när vi fick veta att den var på väg ur lager så åkte vi städer runt för att finna min vän. Och till slut. Där. Nu är det vi. Min bruna guldvän och jag.

Nyss kom ett meddelande

"Ditt paket från Kraft & Kultur i Sverige AB finns nu hos ICA Supermarket. MVH Posten"

Härligt va? Det är mina böcker! Nu ska här pluggas. Eller inte. Men böckerna är här.

Plugga ska jag visserligen, men det blir läkemedelsberäkning för hela slanten. Mitt mående har dock gjort att jag pendlat mellan toalett och soffa och därför har jag inte riktigt kommit igång. Snart. Väldigt snart.

Måste också ta tillfället i akt och nämna att jag är så otroligt glad för fina vännens skull! Nu måste det bara vänta en tid av lycka!

Take Care


0 kommentarer: