söndag 2 november 2008

ny månad, november med kyla


Ännu ett stopp har passerats på vår långa resa.

Blev riktigt sjuk i torsdags natt. Hög feber och yrsel. Inget jobb på fredagen. Besökte istället vårdcentralen och blev väl omhändertagen av kära svärmor. Skönt att inte vara ensam. N var på praktik i Malmköping.
.
.
Igår mådde jag lite bättre. Ingen feber på hela dagen, dock fortsatt yrsel och nackont. På kvällen åkte vi till kyrkan. Fin minnesgudstjänst. Det gjorde ont att höra Troys namn. JAG SAKNAR DIG, älskade plutt. Ett sus gick genom kyrkan. Trodde det bara var jag som hört det, men det var inte inbillning. Det gjorde ont att höra mammas namn. Snart har du varit borta ett år. Älskade mamma. Och Rolf. Ns mormors man, dog i februari. Tre anhöriga inom ett år. Det har varit ett tungt år.
"In my dreams
I'll always see you soar above the sky
In my heart
There always be a place
For you for all my life
I'll keep a part of you with me
And everywhere I am
There you'll be
And everywhere I am
There you'll be"
texten är hämtad från "There You'll be" med Faith Hill
.
.
Idag har jag mest ont i huvudet. Har dock varit duktig och sovit mycket. Idag ska jag förbereda mitt seminarium. Kanske plugga lite läkemedelsberäkning om jag orkar. N kanske vill hjälpa mig.
.
.
Positivt idag?
Det var så många ljus tända hos Troysan. Det värmer mitt mammahjärta.

1 kommentarer:

Ingela sa...

Hej Sandra,TACK för kommentareni min blogg.Har lite snabbt läst här i din och ser snabbt att du fått din beskärda del....hoppas att allt vänder och att du får lättare dagar.Fint det där med själarna...ska jag ta till mej..Kram/Ingela