onsdag 22 oktober 2008

lugna ned mig

Okej, nu håller min hjärna definitivt på att ge upp.
De senaste dagarna har jag gått upp runt sju. Gjort mig klar och gått till biblioteket för att plugga. Studerandet har pågått fram till lunch. En kort paus och sedan fortsättning fram till klockan tre. Väl hemma har det blivit datorn igen, för att fortsätta med mitt projekt, hemtentan. Här sitter jag nu, kl 23.06 och skulle egentligen behöva skriva liiite liiite till.
Men nu orkar jag inte mer.
Jag lossar hår värre än en katt, blödde näsblod idag när jag kom hem (andra eller möjligtvis tredje gången i mitt liv) och har hela nacken full i stresseksem. Till en patient skulle jag säga, LUGNA NED DIG! Men hur lätt är det när de gäller en själv?
Ja, ja.
När hemtentan är inlämnad är det lugnt. Ett par timmar iaf. För nästa vecka börjar praktiken.


Positivt idag?

Fick ett hett tips till min "positiva-tanke" som jag följer. Trevligast idag var munken vi fick, GRATIS, till efterrätt när vi hade ätit lunch på stan. Inte illa va?
Positivt var också den extremt goda thaimaten älskling lagade. Gott gott.

Nu blir det iaf sängen. Snart en ny dag. Ny saknad. Ny längtan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är vanligt att man tappar hår när man fått barn. Har med hormonerna att göra. Här är en till som snart är flinits! ;-)


kram

lilla angelyne sa...

hehe, "skönt" att höra. =)