tisdag 5 april 2011

huvud ned

Tack för att ni tog er tid att svara på mitt inlägg om namn... Att välja namn till det tredje barnet kräver lite extra eftertanke då det, precis som fler av er skriver, för mig är viktigt att det finns en harmoni mellan namnen. Även om barnen är egna individer så är vi tillsammans en familj och för mig är det viktigt att förnamnet flyter fint med efternamnet och att det finns någon slags samhörighet mellan namnen syskonen emellan.

Sara som kommenterade gav mig lite inspiration och faktum är att de namnen som nu ligger i topp har gemensamma bokstäver med både Troy och Eira, vilket ju gör att jag tycker lite extra om dem - när jag nu får tänka efter. Men... Favoriten varierar från dag till dag. Vi får väl se vad det blir i slutändan.

På tal om ända så verkar det som om lilla mirakel har vänt sig med huvudet nedåt. Jag har starkt misstänkt det eftersom det böljat mer än vanligt där inne och något gör otroligt ont. Jag gissar på att lilla syskon har hittat samma revben som sin storasyster.

BM-besöket idag, där storasystern dessutom fick göra sitt premiärbesök. E var inte jätteimponerad och definitivt inte ett dugg imponerad när jag skulle lägga mig på britsen för att mäta SF-måttet. E grät hysteriskt och var inte lugn förrän hon fick sitta bredvid mig (= stor bautamamma halvt liggandes utanför smal brits). Lite bättre blev det när hon fick hjälpa till att lyssna med doptonen. Donk, donk, donk. Hjärtljud på 152, dagen till ära.

3 kommentarer:

Jessica sa...

Vi har ju också R som gemensam nämnare hos våra två födda barn :) och de namn vi har som favoriter till vårt tredje har också gemensamma nämnare =0)
Det är roligt och ganska klurigt att hitta namn till sina underverk. Jag är säker på att ni kommer att välja ett riktigt fint :)
Härligt att "lilla mirakel" redan tycks veta vart utgången är :)

Martina sa...

Tror de e en liten tjej som gömmer sig i din mage:) denna gång kände jag också tydligt när bebis la sig me huvudet neråt, dom sa de också för 3 veckor sen men fick bekräftat igår att hon borrat ner sig en bit redan, obehaglig känsla:) Isabelle är jätte fascinerad när bm ska mäta och ha sig, hänger på britsen, enda gången hon e lugn inne hos bm:P börjar du bli nervös inför den kommande förlossningen?

Zandra sa...

Å vad spännande, vilken vecka är du i nu?
Namn är så svårt men roligt tycker jag. Och jag förstår precis hur du menar med att namnen ska "höra ihop" på nåt sätt.

Ja, vi kommer aldrig vara naiva inför nåt i livet igen. Och det kan jag bli arg på. Det har vi blivit borttagna helt utan fri vilja.
Jag hade kunnat göra vad som helst att bara få ha sådana vardagliga bekymmer igen... Att nån dag inte känna tyngden av saknaden och bara få må bra. Även om jag mår bra idag så mår jag ju inte bra. En del av mitt hjärta kommer alltid blöda av saknad och sorg.

Ja, de vart några av mina tanker till dej idag :-)
Hoppas du och familjen får en fin helg och att ni mår bra.
KRAMAR