tisdag 22 maj 2012

bara för att man kan

Vilket väder det är. Förra veckan när jag åkte till tåget hade jag fingervantar och idag kände jag att jag hade alldeles för mycket kläder på mig med leggings, kjol och t-shirt.

Dagens föreläsningar var intressanta. Mycket igenkänningsbart. Nu är det bara en föreläsning kvar i varje ämne. Eller ja, på torsdag är det samläsning i E-tuna med geriatrik också förstås. Jisses, halva kursen har redan gått. Det kan dock vara lite tungt emellanåt. Reflektioner över mitt eget liv. Allt som påverkas av vad jag gör och inte. Av sådant jag inte kan påverka. Av allt jag hoppas kunna påverka. Och finnas. För andra.

Väl hemma var det smått kaotiskt. N hade inte ätit lunch och var inte strålande glad. Tjejerna blir vansinnigt mammiga när jag kommer hem så någon träning hanns det inte med idag. Imorgon blir det zumba iallafall. Äntligen!



Jag hinner inte läsa så många bloggar längre, men det händer att jag snubblar in ibland och kan inte låta bli att förundras. Bara för att man kan skriva vad som helst, betyder det att man ska det?

0 kommentarer: