tisdag 6 september 2011

ingen tvätt


I vår familj är det mestadels jag som står för tvättande av kläder (ja, det ska faktiskt en hel del till för att N ska komma på tanken att tvätta lite).
Kanske är det också därför som jag är lite extra mån om att kläder som inhandlas ska vara lätta att tvätta. Med andra ord - tvättbara!

När kläder till bröllopet skulle handlas var Disa bara två veckor och jag tyckte inte att det lämpade sig att ta med henne till storstaden, så därför fick N åka med svärfar och Eira medan jag och D var hemma. Vi hade mms och facetimekontakt under shoppandets gång (ja, kontrollfreak som jag är).
Iallafall så lyckades han bra, min man.

Förutom det faktum att han köpte en skjorta som inte kan tvättas.
Nope.
Endast kemtvätt.
Det kanske är så på dyrare skjortor, vad vet jag.
Men en vit skjorta behöver tvättas ibland. Ofta. Det vet jag iallafall.

Så, i valet och kvalet så bestämde vi oss för att testa ändå.
Och sådär på rak arm går det inte att säga om något har hänt.
Jag antar att det är något med ytskiktet som förändras vid kontakt med vatten.
Men nu är den iallafall ren och fin.
Det känns som att den får avändas med stor eftertanke.

0 kommentarer: