lördag 6 augusti 2011

"åka mera karusell"

Eira äääälskar karuseller. "Åka mera".

Det är inte klokt att det redan är augusti, en vecka in. Om två månader fyller E två år. Och om en och en halv månad ska vi ha dop för D.
Allt som känts så långt bort är helt plötsligt väldigt nära.
Ns semester är slut och på måndag börjar vardagen igen. Konstigt.
Samtidigt kan det vara bra att komma i rutiner igen.
Jag har fortfarande inte bestämt hur det ska bli med förskola för E.
Det som gör att jag tvekar är bland annat alla infektioner som jag vet att vi får dras med om E börjar igen. Under sommaren har vi inte behövt mediciner alls.

Eftermiddagen och kvällen tillbringade vi hos farmorn och farfarn. Vi åt god mat och hade trevligt. När det var dags att åka hem ville E hellre sova i sin sköna säng hos f&f.
Ja, hon tyckte att vi kunde åka och hälsa på Lilleba (vår BM - haha).
E har redan övernattningssaker på plats så hon fick stanna kvar.
E sover ju (oftast) hela nätterna så i det fallet gör det inte så stor skillnad, men något i luften känns tomt. Det är någon som saknas. Min älskade stora lilla liten.

Hoppas att ni haft en fin dag!

1 kommentarer:

Alexandra sa...

Jag hade Jasmine hemma med mig när jag var föräldraledig med Novalie. Det skiljer 1 år och 10 månader mellan tjejerna. Jag tyckte att det var toppen att slippa stressa till dagis med Jasmine och så njöt jag av att få mer tid med henne också. Skulle gärna vara hemma med alla barnen fram till 3 år om vi haft råd, tycker det är ett privilegium att få så mycket tid med barnen Visst fick inte Novalie samma ensamtid med mig som Jasmine fick som bebis men Novalie var ju 2:a så det var naturligt :-) Fast alla tycker ju inte lika, har kompisar som tyckte att det var skönt att lämna storasyskonet på dagis några timmar. Du kommer nog fram till vad som passar er :-)