måndag 7 mars 2011

tablett vs. flytande



Ok, halsbrännan verkar vara av bestående sort för tillfället och jag har därmed nu testat både tuggtabletter och flytande variant.
Jag konstaterar att det, precis som de flesta av er sagt, är lite pest eller kolera
= skitäckligt!
Men jag måste säga att jag föredrar tabletterna. Jag har så svårt för vätskor, de har en tendens att bara halka upp och ner. Även om flytande gavisconen inte smakar speciellt mycket tycker jag att det är mycket lättare att få ner tablettsmul.

Så, utvärdering på hög nivå.
Huvudsaken är iallafall att jag tycker att de hjälper lite.
De tar inte bort all bränna, men det mest onda försvinner. Och faktiskt rätt så fort!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sandra!
jobbigt med halsbränna :(( hörde nånstans att man kan tugga på sötmandlar...har ej provat själv men du kan ju prova. pratade med ida i telefonen i förrgår kväll, allt bara toppen, det var skönt att höra hennes röst.
ha de så bra, hälsa familjen, kram