tisdag 1 februari 2011

fyra av fem

Så var ännu en dag till ända. Det är inte det lättaste att försöka få något i pluggväg när man är isolerad hemma. Inte heller med en överenergisk lilla liten bredvid sig. Pluggandet har skett i etapper medan den lilla sov. Kort men effektivt.

Efter många om och men fick jag också hem mina tentor idag. Jag lyckades kamma hem 4 G. Och därmed också mitt livs första U. Hiskeligt! Jag trodde jag skulle svimma av ett tag när jag såg betyget. Det är en sak att inte förvänta sig ett G. Men att sedan inte få det är en annan. Att det sedan var i den kursen som jag tycker mig att störst kompetens i gör inte saken bättre. Men men. Nu när tentan är hemma igen ska jag gå igenom kommentarerna (de få som var) och försöka förstå vad jag ska utveckla. Lite märkligt känns det att jag i denna kurs fick VG av lärarna i E-tuna. Det är ett stort hopp ned till U. Kan det verkligen skilja så mycket? Nåväl. 4/5 är inte fy skam med tanke på tidspressen. Jag är nöjd.

2 kommentarer:

Kristin sa...

Tack för dina stöttande ord!Oron finns där.du om nån vet ju hur det känns!var två olika läkare som mätte sist,för att dom skulle vara säkra och det visade samma.men får hoppas det har rättat till sej.
Tycker du är jätteduktig med pluggandet samtidigt som du är småbarnsförälder och gravid!KRAM

*annorlunda mamma* sa...

Jag tycker du ska vara supernöjd.. Det är inte lätt och studera när man är gravid.. Det märkte jag när jag väntade Jonathan.

Man tror inte att det ska vara så stor skillnad på utbildningen i E-tuna och Västerås, men ibland så kändes det som om det var två OLIKA utbildningar.. Det märkte vi dom ggr vi läste en kurs i E-tuna och hade dom lärarna där..

Undra om du inte fick U på den uppgift som nästan hela min klass fick U på.. Jag fick också en chock, hela min klass fick en chock.. Tror vi skrev till en mening, så fick vi G.. Det var helmysko.. Jag kommer inte ihåg vad lärarna hette, men det var inte kloka..