tisdag 30 november 2010

stampande liten fot

Så är jag precis hemkommen från praktik i den större staden. En av de ting jag ser mest fram emot med att praktiken ska vara över är det eviga pendlandet. Drygt en timme på snirkliga mörka vägar kl 16, när alla andra också vill hem, är inte min grej. Jag har kommit fram till att jag inte har det bästa av mörkerseenden.

Nåväl, hemma med virvelvinden är det inte en lugn stund. Favoritsysselsättningar just nu är att blåsa ljus (vilket vi givetvis inte har tända utan uppsyn) och att dansa. Stilen är böjda knän, händer upp i luften och vick på rumpan samtidigt som gung upp och ned. Icke att förglömma är den stampande lilla foten. I takt och allt. Svårt att fånga på bild, men ett försök är gjort.

I övrigt har pappaNs mobiltelefon råkat i knipa - nämligen blivit ikastad i toaletten. Hmm. Den ligger just nu i en påse med okokt ris. Det skulle tydligen hjälpa (jag har dock mina tvivel). Det råkar inte vara någon som är iphone4-expert? Ja, alltså som vet hur man botar ett toalettbesök?



Imorgon är jag ledig, mitt-i-veckan-lyx, och då bär det av på äventyr. Ett spännande sådant och jag kan bara önska till högre makter att det är positiva besked.


Älskade lilla liten.

5 kommentarer:

Alexandra sa...

Vilken fin bild på er!
När Pärs mobil hamnade i sjön tog jag ut batteriet och sedan lade jag in det + telefonen i torkskåpet. Jag tänkte att det var galet men skadade inte att testa :-D Det otroliga var att mobilen efter någon timme fungerade igen!

Sofia sa...

Hihi lilla busungen=) Inte snällt mot stackars pappan, men hur ska man kunna veta det när det plumsar så roligt i toaletten! Här hemma spolar vi mest, så rolgt att trycka på spolknappen. Ooojsch säger Albin till allt bus han kan!
Önskar äventyret all lycka.
Kram Sofia

Emma sa...

Aj aj, vilken olycka =O Hoppas den går att rädda!!
Vad nyfiken man blev på erat äventyr då ;) Jag håller tummarna för att beskedet är positivt!

Frida sa...

Lycka till på äventyret! Ser fram emot att höra allt sen;-)
Tyvärr har jag inget vettigt tips att ge dig ang. mobilen.
Dom verkar ju ha en tendens att bli känsligare och känsligare med all utveckling också! Om inget funkar får ni väl ta det på "drullen".

Lycka till & se nu till att höra av dig;-)

Kram!

*annorlunda mamma* sa...

Eira blir ju bara sötare och sötare...

Håll ut, snart är praktiken över..

Kram..