fredag 15 oktober 2010

en annorlunda vecka

Äntligen hemma igen.

Denna vecka har varit fylld av, ja allt möjligt. Och allt väldigt spännande!

Praktiken har tillbringats på den öppna mottagningen av hjärtverksamheten och jag har passerat några stora målstolpar - så som till exempel pvk-sättande och venprovtagning. Tack och lov för icke-stickrädda patienter. Jag känner mig mycket nöjd med arbetsveckan och har fått så mycket matnyttig och fin feedback. Där skulle jag mycket väl kunna tänka mig ett arbete i framtiden.

Dessutom har familjen varit med mig i Västerås där vi bodde på hotell - mysigt! Skönt att komma från praktik och ändå känna att vi har några timmar tillsammans innan kvällen. Och under tiden har Eira blivit en hejare på att gå, kanske pga alla stora öppna ytor på hotellet. Innan vi åkte gick hon mellan olika mål och kanske max 10-15 steg i taget. Men nu minsann - nu trippar hon ut på nya äventyr, trots att det inte finns något mål framför henne att ta tag i.

När vi kom hem upptäckte vi också att två kindtänder hittat fram (ahaaa, tänkte vi då hon varit så otroligt "rivig" i munnen). Så nu har hon alltså 1,2,3...10 tänder! WOW!

Så, jag tillbringar eftermiddagen på soffan - en aning hängig. PappaN och E får den stora äran att handla hem inför helgen.

1 kommentarer:

*annorlunda mamma* sa...

Man ska prisa herren högt för icke-stickrädda patienter. Hur skulle man annars lära sig =)