söndag 30 maj 2010

en extra tanke

Det är mors dag idag. Grattis alla fina mammor. En särskild kram och tanke vill jag skänka till alla de mammor som inte har sina barn levande hos sig. För det gör ont. Alla sådana högtider, där det blir extra tydligt hur livet inte är som det borde river lite extra i skorpan. Att fira en dag för mammor som mamma utan att ha sitt eller sina barn fysiskt närvarande är hjärtkrossande. Att inte få ge all kärlek till det vackraste man någonsin skapat är så tungandat att det är kvävande.

Jag är så innerligt. Så ofattbart. Så gränslöst tacksam och lycklig över att jag i år har min lilla flicka hos mig. Förra året och året innan det, ja det är min tredje mors dag, var en lång väntan. Jag har samlat kärlek som jag väntat på att få slösa. Men det är första gången - med barn, utan barn, med barn. Mina guldklimpar, som jag älskar er.

0 kommentarer: