måndag 22 mars 2010

promenaddags och nya upptäckter

Vi tog en långpromenad på eftermiddagen, jag och Eira. Innan jul var jag så duktig och gick minst en, oftast två promenader om dagen. Sedan försvann motivationen i takt med snöandet. Tanken är nu att jag ska vara igång igen. Minst två promenader om dagen, eller en längre. Som idag. Vi gick långa vägen runt broarna. På väg hem hämtade vi pappa N på biblioteket. Vi gick och köpte lunch och sedan vandrade jag och Eira hem igen. Trötta somnade vi sedan på sängen. Mysigt.

Eiras, för veckan, nya grej är att spotta. Ja, då menar jag inte blåsa bubblor utan spotta loskor. Gärna samtidigt med stora leenden. Och så fingrarna. Alltid i munnen. Eller sträckandes efter något att stoppa i munnen. Den andra nya grejen är att slå. Allt ska slås. Det gäller att hålla sig undan. Lustigt är det att se. Även om spottande och slag kanske tillhör de mindre trevliga upptäckterna.


0 kommentarer: